گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

سکوت دانشگاهیان؟!!!

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ق.ظ

ترم سوم انقلاب اسلامی داشتم. یک استادی داشتیم که حاصل جمع عجایب بود. تاریخ خوانده بود اما مثل عوام درباره تاریخ مملکتمان صحبت می کرد!!! یک عادت خنده داری که داشت این بود که نظرات شخصی اش را از زبان سوم شخص می گفت. مثلا می گفت: «بعضی ها می گن امام خمینی بخاطر زمین های پدری اش که به دست خان هایی که جیره خور پهلوی بودند تصاحب شده بود دست به قیام زد»!!! سکوت کردن دربرابر چنین ادعایی برایم خیلی سخت بود، و البته آن استاد پاسخ شنید. از استادی که تاریخ خوانده بود مطرح کردن چنین حرفی خیلی درد داشت. یکی دیگر از حرفهایی که سر کلاس مطرح کرد این بود که «این پیشرفت هایی که اعلام می کنند بعد از انقلاب به فلان پیشرفت رسیده ایم، معلوم نیست چقدر راست است، ما که پیشرفتی ندیدیم»!!! واقعا خیلی نامردی است که حرفهای کسانی که برای بهتر زندگی کردن تو تلاش می کنند باور نکنی ولی به جای آن حرفها و ادعاهای غلط عده ای که فقط برای وابستگی کشورمان به قدرتهای تروریسمی همچون آمریکا و اسرائیل نقشه کشیده اند و هدفشان براندازی نظام است، و هدفشان حذف کردن دین اسلام از زندگی ماست باور کنی، و بگویی آنها دروغ می گویند و اینها راست می گویند.

از این دست اساتید کم نداشته ایم. آن یکی استاد که مدعی بود که نباید عاشورا و تاسوعا را تعطیل باشد، و یا این یکی استاد که همین ترم گذشته سرکلاس می گفت ما کشور خیلی خیلی عقب مانده ای هستیم و هیچ پیشرفتی نکرده ایم، مردم ما خیلی بی فرهنگند و از این دست حرفها!!!

امروز از یکی از بخش های خبری سخنان آقای رییس جمهور را که در نشستی با حضور روسای دانشگاه های کشور -که اخیرا همگی طبق میل آنها تعویض شده اند- حضور داشتند شنیدم. و شنیدم که ایشان در بخشی از سخنانشان به سکوت دانشگاهیان انتقاد کردند!!! و مدعی شدند که بعضی از اساتید دانشگاه برای ایشان نامه نوشته اند و اعلام کرده اند که ... (احتمالا اعلام کرده اند جو خفقان است و آزادی بیان نیست و ازین حرفها) و تازه سخن از توافق هسته ای -حتی وندی شرمن هم معتقد است توافقی وجود ندارد- به میان آوردند که این توافق راه را برای صحبت کردن باز می کند!!! 

و سوالم اینجاست که: آقای رییس جمهور، چه کسی سکوت کرده است؟ اساتیدی که مثل شما فکر می کنند و یا آنها که به عملکرد شما انتقاد دارند؟ آقای رییس جمهور بر چه اساسی منتقدین خود را افراد کم سواد خطاب می کنید و موافقین و همفکران خود را همگی اساتید دانشگاه می دانید؟ و این کجای عدالت است که درباره منتقدین و همفکران خود اینگونه قضاوت می کنید.
شاید هم می خواهید با این تدبیر و کم سواد و بیسواد خواندن منتقدین خودتان، آنها را رسما از فضای انتقاد به دولت تدبیر و امید دور کنید. قبلا در نشست های تبلیغاتی که داشتید کم بودن روحیه ی انتقاد پذیریتان برای من یکی روشن شده بود. و اکنون با این ادبیاتی که درباره منتقدین خود دارید بیش از پیش اثبات کردید که تحمل انتقاد را ندارید.

همین مطلب در رهیاب نیوز

۹۲/۱۱/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۳)

۱۶ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۵۴ مصطفی سعیدفر
همیشه همین بوده. فقط اسم دولت عوض شده. اصلاحات اسمش شده تدبیر و امید. فرقی نداره. اون میگفت زنده باد مخالف من این یکی میگه انتقاد کنید. ما به انتقاد زنده ایم!
پاسخ:
متاسفم!
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۱۰ ســوز ستان
سلام
کاش یه ذره به سوالات مردم اهمیت می دادند که به خدا قسم برای خودشون خوب بود
پاسخ:
اصلا نیامده اند که به سوالات مردم پاسخ بدهند. حاضرم شرط ببندم که آقای روحانی توان شرکت در جلسه ای که مردم یا دانشجویان از ایشون سوال کنند ندارند. چون توان شنیدن انتقاد های صریح و بی پرده رو ندارند.
http://rahyabnews.com/Pages/News-35086.aspx

با سلام خدمت شما وبلاگ نویس فرهیخته
مطلب شما در وبلاگستان پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز درج گردید
 
و من الله توفیق
وبلاگستان رهیاب نیوز
پاسخ:
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی