گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

حال آدمها هنگام زلزله

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۳ ب.ظ

یک دو روز گذشته، زمین زیر پایمان لرزید و حال آدمها را برای چند ثانیه دگرگون کرد! خب طبیعتا هنگام زلزله اولین احساسی که به آدم دست می دهد حس ترس زیاد است، و هرکس در آن ثانیه ها به دنبال سرپناهی می گردد تا در امان باشد. اما عکس العمل همه ی افراد یکسان نیست، مثلا یک مادری که کودکی خردسال در خانه دارد، هنگام مواجهه با زلزله اولین چیزی که به ذهنش می رسد، امنیت کودکش است که می داند اگر به حال خودش رهایش کند توان دفاع از خودش و پناه گرفتن را ندارد. این مادر اولین کاری که می کند، در آغوش کشیدن کودکش و بعد پناه گرفتن است. وقتی زلزله تمام شد به حال خودم در آن ثانیه ها فکر کردم. دیدم اولین چیزی که به ذهنم رسیده این بوده که به دنبال یک چادری یا چیزی برای پوشش و حجابم باشم که اگر زنده ماندم و بیرون رفتم سرم بی چادر نماند! بعضی ها هنگام زلزله می گویند: «وااای، وااای»، بعضی ها می گویند: «الله اکبر» و خلاصه هرکس یک عکس العملی نشان می دهد و یک چیزی می گوید. یاد حرفهای یکی از علما افتادم که می گفت هنگام مرگ انقدر به آدم سخت می گذرد که آدم همه ی اعتقاداتش را فراموش می کند و فقط مواردی که درونی شده اند و ملکه ذهن آدم شده اند برای آدم باقی می مانند، مثلا اگر کسی یک تکیه کلام داشته باشد و در تمام طول عمرش روی اون کلمه تکیه کرده باشد هنگام وحشت قبر و سوالات نکیر و منکر همان را می گوید، پس بکوشیم کلمه ی «لا اله الا الله» ملکه ذهنمان بشود. وحشت قبر حال عجیبی است.

خوب است هرازچندگاهی زمین زیر پایمان بلرزد و یادمان بیاید که کجا هستیم.

۹۳/۰۵/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۳)

سلام.
پس خدا رو شکر که من همش سوره زلزال رو زمزمه می کردم و به زمین ضربه میزدم. و البته خانمم هم همینطور! چه تفاهمی!
پاسخ:
خوشبحالتان، پس تقصیر شما بود که زلزله زود تموم شد؟!!! عجب!
منم وقتی زلزله اومد اول دنبال چادر گشتم بعد رفتم نی نی رو برداشتم! البته بعدا کلی با خودم کلنجار رفتم که آیا مهر مادری در من مرده؟
نمی دونم. ولی به هر حال خوشحال هم بودم که به سراغ حجابم رفتم.
در حین اون حادثه اکشن ماشین و طوفان هم مدام می گفتم : یا علی ... یاعلی
تف به ریا خیلی خوشم اومد از این حرکتم!
پاسخ:
منم خوشم اومد

وقتی حرکات زمین رو زیر پام احساس کردم دلم پر کشید به سمت همسرم که نمیدونستم در امان هست یا نه!!!!!!!

فکر کردم اگر زلزله آوار شه روی سرمون میتوانم ا خیال راحت بگم

اشهد ان محمد رسول الله

پاسخ:

البته اول باید گفت أشهد أن لا إله إلا الله، بعد : أشهد أن محمد رسول الله، أشهد أن علی ولی الله. گفتن همین چند جمله دم مرگ یعنی مسلمون از دنیا رفتن، انشاالله که مسلمون از دنیا بریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی