گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

نقدی به روش خودم از فیلم «Lusy»

شنبه, ۶ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۱۹ ق.ظ

فیلم Lusy آنطور که می باید، حرفه ای ساخته نشده بود. مخصوصا ابتدای فیلم که وقتی لوسی مجبور می شود چمدان را به هتل ببرد یک هویی صحنه فیلم عوض می شود و موش درحال افتادن در تله را نشان می دهد. به نظر خیلی ناشیانه می رسد ولی احتمالا مثل آن سبک مسخره فیلم برداری که نصف صورت طرف در کل screen نمایش داده میشد(و دائم دماغ طرف توی حلق آدم بود)، این هم می خواهد تبدیل به یک سبک جدید در فیلم سازی بشود، که کارگردان یا فیلم ساز یا هر کس دیگر بخواهد برای اینکه به ببینده بفهماند چه اتفاقی دارد می افتد از این تصاویر بی ربط وسط صحنه های فیلم بگذارد!!! بگذریم از اینها. در کل ظاهر فیلم و مطلب خیلی مهمی که در این فیلم گنجانده شده تصویری از یک کتاب پاره و بخشی سوخته در ذهنم متبادر می کند که مطالب خیلی مهم و علمی در آن نهفته است. اینکه سبک فیلم سازی چه است و صحنه های اکشن چطور هستند و چیدمان اتفاقات چگونه است، و اینکه نقص های داستان (از جمله اینکه یک چمدان از ابتدای فیلم یک هویی از کجا سر در می آورد؟!!!) چیستند و ... موضوع این نقد نیست. موضوع محتوای اصلی فیلم است که در کل شاید از این فیلم یک ساعت و اندی دقیقه ای، فقط پنج دقیقه و یا کمتر درباره آن دیالوگ شده بود!

صحبت سر میزان استفاده انسان از توانایی های مغزش است. می گویند دانشمندان تحقیق کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بشر امروزی تنها از 2 الی 3 درصد از توانایی های مغزش استفاده می کند. مطئنا درست است که ما امروز قادر به استفاده از تمام ظرفیت مغزمان نیستیم. وگرنه بعد از این قدمت طولانی مدت زندگی روی این کره خاکی خیلی بیشتر از 2 حرف از علمی که 27 حرف دارد را کشف می کردیم. اشاره ام به حدیثی از امام صادق است که می فرمایند: «علم و دانش 27 حرف است و همه آنچه پیامبران آورده اند تنها 2 حرف آن است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف آشنایی ندارند. هنگامی که قائم ما قیام کند، 25 حرف دیگر را بیرون آورده و در میان مردم گسترش می دهد و آن دو حرف را نیز به آنها ضمیمه ساخته و مجموع 27 حرف را منتشر می کند»(بحار الانوار، ج52، ص 336) توضیح اینکه درست است که امام صادق بیش از 1000 سال پیش می زیسته و اکنون علم و دانش خیلی نسبت به آن موقع پیشرفت کرده است، اما در ادامه حدیث وقتی می گوید وقتی امام زمان قیام می کنند، بقیه علم را به مردم می آموزند، این معنی اش این است که تا ظهور امام زمان هنوز همان دو حرف از دانش برای مردم شناخته شده است. و حتی به نظر من بشر امروزی حتی توانایی درک این را ندارد که سبک زندگی بشر پس از ظهور امام زمان چگونه خواهد بود. تصورش سخت است وقتی این حدیث را می خوانی: امام صادق (ع) می فرمایند: «هنگامی که قائم ما قیام کند، خداوند قدرت شنوایی و بینایی شیعیان ما را افزایش می دهد، به گونه ای که آن حضرت از فاصله یک برید(چهار فرسنگ) با شیعیان خود سخن می گوید و آنان سخن او را می شنوند و او را می بینند، درحالیکه او در جایگاه خود قرار دارد.»(بحار الانوار ج 52 ص 336) شاید بگویید خب با تلفن همراه نسل یا چهار با هم صحبت می کنند، ولی وقتی در ابتدای حدیث می گوید که خداوند قدرت شنوایی و بینایی شیعیان را افزایش می دهد، معلوم می شود با استفاده از وسیله ارتباطی نیست، در ضمن با تلفن همراه تا مسافت های خیلی طولانی تر می توان ارتباط بر قرار کرد. پس معلوم می شود انسان ها در آخر الزمان دارای قدرت ها ذهنی و جسمی بسیار بالاتر از حالا هستند که این یکی از هزاران ره آورد حضور شناخته شده امام معصوم در میان مردم است.

حالا آمده اند فیلمی ساخته اند که بگویند توانایی ذهن بشر فلان است و فلان است، بشر اگر از فلان درصد از توانایی مغزش استفاده کند می تواند موج های تلفن همراه را ردیابی و شنود کند، می تواند دیوار حایلی بسازد و از خودش دفاع کند و یک زن با یک بشکن(!!!) 30 نفر مرد قوی هیکل را از پای در بیاورد! جالب است که لوسی با مصرف ماده ای که در دورانی جنینی موجب رشد استخوان ها می شود اکنون این همه توانایی ذهنی را کسب کرده (اینکه همان ماده ای که استخوان ساز است، سلول های مغز را هم توانمند می کند و اصولا سلول های مغز چه ربطی به سلول های استخوان دارند را نمی دانم! از آن دروغ های شاخدار سیزده بدری است!)، اما نمی تواند در یک چشم به هم زدنی برود پیش پروفسور نورمن تا دانشش را در یک حافظه خاص و درخشنده ی مجهز به پورد USB به عنوان انتقال دانش به او بدهد! منظورم این است که نمی تواند طی الارض کند و خیلی سریعتر از 12 ساعت نزد پروفسور نورمن برود. 

از همه جای فیلم خنده دارتر بخش انتهایی فیلم است، که بعد از اینکه توانایی مغز لوسی به 100 درصد می رسد، وقتی پلیسی که چند لحظه پیش عاشقش شده سراغش را می گیرد، پیامی روی صفحه موبایلش دریافت می کند از سرکار خانم لوسی، که من همه جا هستم! من اینگونه برداشت کردم که با توجه به اینکه قبل از این لوسی عنوان کرده بود که «ما هیچوقت واقعاً نمی میریم» می خواهد اینگونه به بیننده القا کند که وقتی بشر بتواند از 100 درصد از توانایی مغزش استفاده کند می تواند (نعوذ بالله) خدا بشود. و یا خدا هم بشری است که بر حسب اتفاق (تاکید می کنم بر حسب اتفاق) توانسته از 100 درصد توانایی مغزش استفاده کند. البته این برداشت من است. 


نظرات  (۱۲)

۰۶ دی ۹۳ ، ۱۵:۴۰ بنده خدا
سلام
اول فیلم رو نگاه میکنم و بعد حتما در موردش نظر میدم
اما نظرم در مورد حرفای شما باید بگم که متاسفانه اغلب فیلم ها   سریالهای روز جهان سعی در تخریب کردن ذهنیت عموم در مورد اسلام دارن و با توجه به استقبال عموم ک تو کشور خودمون بشدت مورد استقبال ی قشر قرار گرفته باید گفت این سیاست اگر موفق نشده ولی با شکست هم مواجه نشده!!!!!

امیدوارم جز اون شیعه های باشیم که قدرت شنوایی و بینایی زیادی پیدا میکنیم.
پاسخ:
انشاء الله
۰۷ دی ۹۳ ، ۰۰:۵۱ یه بنده خدای دیگه
سلام
من این فیلم رو دیدم ولی نه با دقت!بعضی جاهاش برای منم مسخره بوده اما گمون نکنم اینقدرم که شما میگید فیلم با جنب های سیاسی و غیردینی باشه!از طرفی هم اگه حکایت اون شاعری که پایه تفسیر شعر خودش از زبان دیگری نشسته بود رو شنیده باشید.می بینید که خیلی وقتا نویسنده منظورش چیزی دیگه س برداشتها چیزی دیگه!!!!.پس بیاین به جایی که با دید یه شیعه به فیلم نگاه کنیم با دید یه انسان کاملا بی طرف به تماشا بشینیم.اون موقع س که تحیلی منصفانه تری از توش در میاد چون قطعا نویسنده این فیلم شیعه نیست و به آینده سبز و گذشته سرخ شیعه آگاهی نداره پس بایدم به دنباله آینده های دروغین بگرده و یه توجیهی برای میل به جاودانگی پیدا کنه.اینطور نیست؟؟؟؟
پاسخ:
چطور می تونم شیعه باشم (البته اگر خدا قبول کنه) و بی طرفانه به یک موضوع نگاه کنم. قرار نیست بی طرف باشیم چون لائیک نیستیم. در ضمن من نگفتم که این فیلم قراره شیعه یا مذهبی رو تخریب کنه و یا جنبه سیاسی داره، یعنی نشونه ای از تخریب توش نبود. منم تو متن نقدم حرفی از تخریب نزدم. البته کارگردان تا تونسته چینی ها را تخریب کرده و اونها رو انسانهای وحشی با دستهای آلوده به خون بیگناهان و خیلی تهمتها و توهین های دیگه نمایش میده. و این یعنی تخریب محض چینی ها. بگذریم. ولی من نمی تونم بی طرف باشم.
نظر من اینه که توجه ببیندگان این فیلم و خوانندگان این نقد رو به این جلب کنم که دانشمندان شون چیزهایی رو کشف کردند که قبلا توسط امامان ما وعده داده شدند. تازه یافته هاشون خیلی ناقص و بهضی جاها اشتباهه.
۰۷ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۱ یه بنده خدای دیگه
سلام مجدد
خانم اتفاقا این لائیک ها نیستن که بی طرف به موضوعات نگاه می کنن بلکه یه شیعه ی واقعی نه شیعه متعصب (منظورم خدا نکرده شما نیستید کلی میگم) به گفته همین امامان مون کسی که هیچگاه یک طرفه به قاضی نمیره و هیچگاه خودشو برتر از کسی دیگه نمیدونه.شیعه باید بی طرفانه و بدون هر گونه تعصب به مسائل نگاه کنه،در مورد اونا فکر کنه،با استفاده از آموخته های دینی و اخلاقی مذهبش و نه از روی حب و بغض بلکه براساس حق و حقانیت نظر بده،حتی اگر به ضررش باشه.ازطرفی در مورد فیلم نویسنده به نظر من نمی خواد بگه که دانشمندان ما چی کردن چی نکردن بلکه یه جوری به دنبال پر کردن خلاهای وجودیشه.البته نظر شما هم قبول دارم که هر چیزی کشف میکنن توی قرآن و احادیث ما هست اما باید اینم گفت که متاسفانه ما شیعه ها گذاشتیم اونا یه چیزی رو بگن بعد ما بگیم ای راستی ما میدونستیم!!!
پاسخ:
ما که نمی خوایم درباره فیلم قضاوتی کنیم که بر اساس اون قضاوت حقی داده بشه یا پایمال بشه! بنده فقط نظر شخصی خودم رو درباره فیلم بیان کردم. و منتقد هم نیستم و در زمینه نقد فیلم هم تخصصی ندارم. اگر دقت کرده باشید عنوان پست های نقد فیلمم این مطلب رو می رسونه که نقدم تخصصی نیست. البته این رو که میگید ما شیعه ها نشستیم و هرچی اونا کشف کردن میگیم ا راستی می دونستیم من قبول ندارم. به دلیل اینکه واقعا اینطور نیست. ما خیلی مطالب علمی داریم که قبل از اینکه اونا کشف کنند در کتابهامون عنوان کردیم. حالا اینکه دربارشون کار علمی کردیم یا نه رو کاری ندارم. من فکر می کنم شیعه در این زمینه کمی مظلوم واقع شده و انتقادهای غیرمنصفانه ای دربارش میشه. شیعه همیشه درحال اثبات حقوق اولیه خودش بوده، کی فرصت اینو پیدا کرده که کار علمی بکنه؟ کار علمی کردن نیاز به آرامش فکری داره.فکر می کنم در این زمینه اگر بتوانید منصفانه قضاوت کنید باز خوبه.
۰۸ دی ۹۳ ، ۱۴:۰۹ یه بنده خدای دیگه
سلام مجدد
اول اینکه تا جایی که یادم هست نه تنها توی مذهب شیعه بلکه در دین اسلام جواب سلام واجب!!!!
دوم شیعه چه نیازی به اثبات حق و حقوق خودش داره اگه واقعا به اینکه میگه مذهب من حق است و از دین حق پیروی می کنم اعتقاد داره!!!؟؟؟؟
شیعه با داشتن یک اعتقاد راستین،عزمی جزم،و توکل به خدای احد و واحد و بی هراس از مسائل پیرامون میتونه در کمال آرامش به کار خودش ادامه بده هر چند که عده ای نخوان و نذارن!!!!!همونطوری که امام علی(ع) و تمام امام های(ع)بعدی توی خفقان و اوضاع نابسامان اون زمانا (که حتما از من بهتر می دونید) به کارشون ادامه می دادند به وقتش جلوی ناحق میموندن،حقی رو ناحق نمیکردند،به دشمناشون تهین نمیکردند(حرف من کلی و اصلا نگفتم که شما دارید به کسی یا چیزی توهین می کنید) و..... بلکه با مجاهدت شون،انجام کارهای علمی و غیره و نه فقط با حرف و ادعا ، خود و دین حق رو اثبات نمیکردند(چون اثبات شده است) بلکه نمایان می کردند.پس فکر کنم اینو رسونده باشم که فعلا نباید ما از خارجی ها ایراد بگیریم بلکه اول باید خومونه درست کنیم و اینقدر کار کنیم که نمایان بشیم (نه اثبات).مثل همین کاری که خارجی ها کردن و میکنن و با دزدین علوم اسلامی و تعلیمات اون خودشونو نمایان می سازند به طوریکه حالا ما شیعه ها به این نتیجه رسیدیم که باید شیعه اثبات شه.من که فکر کنم انصاف شیعه این باشه (اگه خدا قبول کنه)!!!چون چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه، پس نباید به دیگران خرده گرفت بلکه باید خودسازی کرد.بازم دارم تاکید میکنم عرضم شما و نقد این فیلم نیست کلی میگم.
پاسخ:
سلام
۱۷ دی ۹۳ ، ۱۰:۱۶ یکی دیگه از بنده های خدا
سلام

گفتنی ها رو باید گفت

تیتر جالبی داره وبلاگتون امیدوارم تمام ما انسانها جرات گفتن حقیقت های گفتنی  و داشته باشیم.

بسیار وبلاگ پر محتوای دارید.

سبز باشید
سلام داشتم درباره توانایی ذهن سرچ میکردم که وبلاگ شما رو دیدم همین الان که دارم مینویسم تازه فیلم لوسی رو دیدم که خیلی هم دینی و خدایی نسبت به فیلم های سینمای ایران بود من اصلا متوجه نمیشم ما ایرانیا با چه اعتماد به نفسی فیلم های امریکایی رو نقد میکنیم چیزهایی که من توی هر فیلم امریکایی یاد میگیرم توی حرفای یک میلیون ادم روحانی نیس این فیلم خیلی اموزنده بود و به هیچ عنوان سیاسی یا ضد دینی نبود این فیلم ثابت میکنه وقتی امام حسین توی کربلا میگه اینجا پر از اب و سواره نظامه ولی کسی نمیبینه  یعنی چی اونجایی هم که میگه ما واقعا نمیمیریم کاملا درست گفته مگه شما شیعه نیستی هنوز نمیدونید ما از یه دنیا به دنیای دیگه میریم پس واقعا نمیمیریم استفاده 100درصد از مغز یعنی دیدن عالم غیبی که خدا گفته  اگر خواستین جواب بدین لطف کنید ایمیل کنید به امید ظهور امام زمان
پاسخ:
از خود کم بینی ای که دارید متاسفم. مگر چه کمبودی هست که ما حق نداریم درباره فیلم های کشورهای دیگر خصوصا آمریکا اظهار نظر کنیم. در ضمن من نقد نکردم بلکه نظر خودم را گفتم

با سلام:

 با احترام به نظر نویسنده محترم ذکر چند نکته لازم است:

- نقد فیلم چه از منظر مثبت ویا منفی می بایست بیطرفانه و دور از تعصب باشد. چون فیلم آمریکایی است یا چون موضوع فیلم جای بحث دارد دلیل نمیشود مغزضانه آن را به چالش بکشیم.

- این فیلم از دسته فیلمهای سرگرم کننده هالیوودی است. یک فرضیه علمی دستمایه ساخت فیلمی سرگرم کننده شده.

- چرا بعضی ها همه چیز را به اعتقادات شخصی و باورهایشان ربط می دهند. چرا عادت کردید از ابزارها برای دفاع از حقانیت خودتان استفاده کنید. اگر درست می گویید چرا هر لحظه می خواهید آنرا به دیگری ثابت کنید؟

- نکته آخر جمله زیبای لوسی در فیلم که می گوید ما هیچ وقت واقعا نمی میریم، اشاره به فناناپذیری علم و دانش دارد. در جای دیگر فیلم هم می گوید به سلامتی دانش. پیام فیلم جدای از اینکه سرگرم کننده و علمی بود اینست که: بشر آنچنان قدرتی دارد که می تواند کوهها را از جا بکند. شاید به همین دلیل است که خداوند انسان را خلیفه خودش بر روی زمین قرار داد.

پاسخ:
با سلام و احترام و تشکر
ای کاش تعصب را معنی می کردید. هرکسی اعتقادی داشته باشه و از اون دفاع کنه میشه متعصب؟ یا هرکس به راحتی دست از اعتقادات خودش بردارد می شود غیر متعصب؟ 
نقد شما جالب هست و تقریبا سبک بالیوود. اما با توجه به بقیه نظرات ظاهرا توانایی نقد بقیه در خصوص نقد خودتون رو ندارید و این ریشه در هیچی نداره که شما نسبت به اون جبهه می گیرید. همان طور که شما منابع دیگر مذاهب و ادیان رو به چالش می کشی (که احتمالا مغلطه بفرمایید که همچین قصدی نداشتید .. مثل پاسخ شما به دیگر دوستان) اما سوالی در خصوص منابعی که خود شما ذکر نمودید نسبت به اثبات آنها آیا سندی دارید؟ یا منتظر مهدی موعود باشیم جهت اثبات عرایض حضرتعالی؟ پیشنهاد می کنم شما قبل از جانب داری کمی مطالعات مذهبی خودتون رو هم ارتقا بدید. و البته مهمتر از اون کنار گذاشتن نقد و ارائه نظرات و قضاوت البته در صورتی که کماکان نسبت به خودتان مشکوک باشید و فکر کنید بقیه در فکر تخریب مذهب و باورهای شما هستن !!!
در پایان فیلم و قبل از خواندن این نت من نیز به این نتیجه رسیدم که این فیلم قصد این را داشت که خدا را یک انسان 100% کامل ( نعوذبالله) معرفی کند . 

و البته در صحنه هایی از فیلم مشاهده کردیم که ادیان مختلف و حتی مکه را نشان داد . 

در فیلم دیدم که لوسی بر همه چیز احاطه پیدا کرد و جمله پایانی فیلم که بسیار تکان دهنده بود " من همه جا هستم " که همه جا بودن بذات خالق منتهی میشود و بس. 
سلام

من به عنوان یک ایرانی هیچوقت متوجه چندین مورد نشدم تو زندگیم

1) اگه در رابطه با تمام مسائل همه ایرانیا آگاه و با اطلاعات هستن پس چرا انقدر معتاد،فاحشه،دزد،بیکار،تحصیل کرده های بی سواد و... داریم(همه کارشناسن تو ایران)

2)نقد و نقادی در رابطه با فیلم بنظر من علم و اطلاعات سینمایی،تئاتر،تلویزیون و... میخواد که از صحبتهای نقاده این وب من احساس پربار بودن نکردم

3)متوجه این نمیشم چرا اول و آخر هر کاری تو جامعه حتی در رابطه با علم سر از حدیثو طلوع خورشید هستیو .... صحبت در رابطه با دین و مذهب وسط میاد(البته بعید نبود چون خیلی وقته داریم بهای دین+سیاست=اجتماع آشفترو میدیم)

در آخر خوبه که حاشیرو دور بریزیم تا هدف مشخص بشه.
من از مطالبتون اطلاعات جدید وقابل استفاده ای برداشت نکردم اما ممنون بازم.امیدوارم تو سرچ بعدیم مشاهده نکنم ازین صفحات،اطلاعاتی که ربطی به مغز نداشت و فقط با خوندنش باید برم سراغ کتاب ارتباط با خدا

پاسخ:
بنده هم یک سوال تو ذهنم هست: اینکه چرا جدیدا هرکس می خواد انتقادی کنه میگه ما ایرانیا؟؟؟ نمی دونم این کلمه ی «ما ایرانیا» رو کی رو زبون ما ایرانیا انداخته!!!! 
1- نمی دونم چرا فکر می کنید که همه ایرانی ها آگاه و با اطلاع هستند یا چی باعث شده که اینجوری به نظر بیاد. البته اینکه افراد درباره همه چیز نظر میدن یه بحثی هست جداگانه. 
2- در عنوان مطلب اگر دقت کرده باشید بنده عنوان کردم به روش خود. یعنی اینکه این یک نقد سینمایی نیست. بلکه به روش خودم نظرم رو گفتم. اصولا متنی که نوشتم نقد نیست. اگر قرار باشه فقط کسانی که علم آکادامیک سینما و تئاتر و ... ها را دارند فیلم ها سریال ها را نقد کنند پس چرا فیلم ها را در اختیار عامه ی مردم می گذارند تا همه ببینند؟ سازندگان فیلم ها و سریال ها باید بدونن که محصول دستشون به دلیل اینکه برای مردم ساخته میشه مردم هم حق دارند نظرشون رو درباره ش اعلام کنند. اینکه به کسانی که علم سینمایی و تئاتری  وتلوزیونی ندارند حتی اجازه اظهار نظر درباره آنچه دیده اند داده نشود به نظر کمی دیکتاتور مآبانه می رسه. در ضمن من یک رباط نیستم که هرچی اطلاعات وارد مغزم میشه بدون هیچ نظری اونها رو بپذیرم و هیچ نظری نداشته باشم. بلکه یک فردی هستم با اعتقادات خودم که البته برای همشون دلیل دارم. حالا اینکه عده ای نمی پذیرند به خودشان مربوط است ولی آن عده ای که به اعتقادات دیگران احترام نمی گذارند باید منتظر باشند که از طرف دیگران هم بی احترامی ببینند. 
3- دین من برای من یک برنامه ی جامع و کامل زندگی هست. دین من به سبک زندگی، به سیاست ، به روابط احتماعی و ... ارتباط دارد و مرا از سردرگمی و اشتباهات پی در پی که افراد بی دین و سکولار دچارش هستند مصون می دارد. اگر افراد سکولار سیاست را برای قدرت و قدرت را برای لذتجویی از دنیای فانی خود می خواهند اما اسلام سیاست را برای سعادت بشری و برقراری عدالت اجتماعی می خواهد. این است تفاوت دیندار بودن و بی دینی. 
ضمن اینکه اگر من اجازه نقد فیلم ندارم، شما هم اجازه ی نقد دین ندارید که از یک فرمول بدون در نظر گرفتن فاکتور های دیگه یک نتیجه ی اشتباه بگیرید. اجتماع آشفته حاصل بی دینی افرادی است که لذت جویی و رسیدن به هدفهاشون در طول یک شب رو سرلوحه ی زندگیشون قرار دادند. نه دین. ضمن اینکه هرکس ادعای دینداری کرد رو نمیشه آدم دین داری دونست.
در آخر باید بگم شما متاسفانه اطلاعات کافی برای استفاده از فضای سایبر ندارید و وقتی درباره ی یک موضوعی تو نت جستجو می کنید متاسفانه به صفحاتی مراجعه می کنید که ربطی به شما و موضوع جستجویتان ندارد. پس بهتر است برای اینکه در جستجوهای بعدیتان چنین صفحاتی نبینید بروید درباره این مطالعه بفرمائید که چگونه در اینترنت جستجو کنیم؟ که یه وقت خدایی نکرده سر از کتاب ارتباط با خدا درنیارید.
درجایی ازمتن شمانوشتیدبعدازحدود۴۰۰۰سال زندگی روی این کره خاکی،لطفانوشتتونوتصحیح کنیدزندگی بشردرروی زمین میلیونهاسال قدمت داره،لطفااطلاعات اشتباه تووبلاگتون ننویسید
همونطور ک خیلی از منتقدا امتیاز زیادی به این فیلم ندادن منم نمیدم.
ولی شما دیگه نقد نکن.
یا اصن دیگه فیلم نبین.باشه؟
این فیلم بر اساس باور غلطی ک مصطلح شده ساخته شده و حرفه ای هم کار نشده بود.
مثل خیلی از فیلم های دیگه باید نادیده گرفته بشه.
اگه توجه بیش از حد بشه بهش هیچ سودی نداره برای همین عرض کردم.