گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

هموطن تسلیت

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

فاجعه ای که در رمی جمرات در حج امسال رخ داد، غم بزرگی را به مسلمانان تحمیل کرد و عید قربان را به تلخ کامی کشاند. این فاجعه را به امام زمان، رهبر انقلاب و عموم مسلمانان دلسوز و همچنین به مردم ایران، خصوصا بازماندگان جانباختگان در این فاجعه تسلیت می گویم، هرچند تسلیت واژه ی کوچکی است در برابر غم بزرگ ایشان. 

فاجعه ای که در منا اتفاق افتاد، حادثه نبود، بلکه برنامه ای از پیش تعیین شده بود که اقدام به کشتار میهمانان خانه ی خدا را حادثه ای غیرقابل کنترل در دید بینندگان و افکار عمومی جلوه دهد. وگرنه بستن راه ها به دلیل حضور فرزند پادشاه (!!!) و قفل و زنجیر کردن درهای خروجی و نگه داشتن آن جمعیت در فشار و گرما همه و همه به اراده ی مسئولان عربستانی حاضر در منطقه بستگی دارد که مدیریت آن جمعیت دو میلیون نفری را بر عهده دارند. البته مطالعه ی تاریخ حج در دو دهه اخیر نشان می دهد که جان میهمانان خانه ی خدا نزد پادشاه ظالم عربستان و بستگان بیرحمش که هر کدام در دستگاه حکومتی آن کشور سمتی را بر عهده دارند بی ارزشترین است. اما بالاخره این ظلم باید یک روزی به پایان برسد و ما در برابر این جانی های بالفطره سکوت نخواهیم کرد. از مسئولین نظام اسلامی ایران می خواهیم که موضوع را به طور جدی پیگیری نمایند. آنچه مسلم است این است که عربستان از این پس نباید مدیریت برگزاری مناسک حج را بر عهده داشته باشد و این وظیفه ی خطیر می بایست به کشورهایی واگذار شود که بدون جهت گیری های سیاسی و بدون حب و بغض های قومیتی بتوانند از میمانان خانه ی خدا پذیرایی و جمعیت حجاح را مدیریت کنند. 

والسلام


۹۴/۰۷/۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۲)

۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۴:۴۵ ســوز ستان
سلام
خداکنه مسئولین سیاست خارجیمون بتونن دست از تعارف های دیپلماتیکشون بردارن و یه موضع مقتدارنه و انقلابی در برابر این فاجعه اتخاذ کنن.
وگرنه هر سال همین آشه و همیشن کاسه
پاسخ:
خدا کنه
۱۴ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۱ مجید فضیلت
سلام
احسنت عالی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی