گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

کدامیک محور شرارت هستند؟

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴ ب.ظ

در 14 سال گذشته، یعنی از 11 سپتامبر سال 2000 میلادی تا کنون، کدامیک از کشورها بیشترین جنگ ها را به راه انداخته و آنها را مدیریت کرده اند؟ ایران؟ یا اسرائیل و آمریکا با همکاری و حمایت از یکدیگر؟ خودتان قضاوت کنید:

1- جنگ افغانستان (عملیات بلند مدت آزادی(!!!)) که در 7 اکتبر سال 2001 مصادف با 15 مهر 1380 و به بهانه 11 سپتامبر و بدون صدور مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد{1} صورت گرفت و به موجب آن تمامی زیرساخت های نداشته ی کشور افغانستان به فنا رفت.

2- جنگ عراق (عملیات آزاد سازی عراق(!!!)) که در 20 مارس 2003 مصادف با 29 اسفند 1381، و به بهانه رابطه ی صدام با القاعده و وجود صلاح کشتار جمعی صورت گرفت، به موجب این جنگ تحمیلی نفت عراق به تاراج رفت و زیرساختهای این کشور تا حد زیادی تخریب شد. 

3- جنگ 33 روزه لبنان که در 13 جولای 2006 توسط اسرائیل و به بهانه ی بازپس گرفتن اسرای اسرائیلی از حزب الله لبنان صورت گرفت که برای بازپس گرفتن دو نفرنظامی اسرائیلی صدها غیرنظامی لبنانی زنان و کودکان بی گناه به شهادت رسیدند و در نهایت طی مذاکراتی اجساد اسرای اسرائیلی با پنج نفر از اسرای فلسطینی و لبنانی مبادله شد. این جنگ توسط ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر مورد حمایت قرار گرفت.

4- جنگ 22 روزه در غزه دومین جنگی که توسط رژیم غاصب صهیونیستی در 27 دسامبر 2008 مصادف با 7 دی 1387 صورت گرفت. بهانه ی این جنگ نقض قرارداد توسط اسرائیل بدلیل ادامه محاصره اقتصادی و سوختی غزه و اقدام دفاعی حماس در پاسخ به این نقض قرارداد اعلام شد. در این عملیات ناجوانمردانه نوار غزه (که فقط 360 کیلومتر مربع مساحت دارد) به طرز وحشیانه ای مورد هجوم و موشک باران جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت.

5- جنگ 8 روزه که در آن رژیم غاصب صهیونیستی روز چهارشنبه 14 نوامبر 2012 مصادف با 24 آبان 1391 با ترور معاون فرمانده گردان های عز الدین قسام -شاخه نظامی حماس- عملیات موسوم به ستون ابرها و جنگ نابرابر علیه غزه را آغاز کرد اما در نهایت در مقابل مقاومت و پایداری مردم غزه شکست را پذیرفت.{2}

6- حمله به لیبی که با اوج گرفتن اعتراضات داخلی بر علیه معمر قذافی در 19 مارس 2011 صورت گرفت.

7- جنگ در سوریه، اعتراضات داخلی سازمان یافته ای که بسیار شبیه به درگیری های فتنه 88 بود از ماه ژانویه سال 2011 شکل گرفت که از حمایت مستقیم آمریکا برخوردار بود. رسانه های دنیا می گفتند مردم بشار اسد را نمی خواهند اما شاهدان عینی که برای سفر به عتبات عالیات به سوریه رفته بودند می گفتند اکثریت مردم طرفدار بشار اسد هستند و بنرهای بزرگ حمایت از بشار اسد را بر در و دیوار شهر مشاهده کرده اند. و اینبار آمریکا به بهانه ی حمایت از شورشی های داخلی دست به اقدام نظامی علیه بشار اسد می زند و سگ های دست آموز خود را به جان مردم سوریه می اندازد!

8- دخالت در اوکراین: برای پیگیری سیاست بدهکار کردن همه ی کشورها و ملت ها برای حکومت بر آنها، پس از اینکه دولت اوکراین نخواست که به اتحادیه ی اروپا بپیوندد، اروپا و آمریکا با فریب دادن عده ای از مردم این کشور در فوریه 2014 اقدام به کودتا علیه دولت اوکراین کردند. در  این کودتا نیز رد پای آمریکا به وضوح دیده می شود. که البته بعد از مشخص شدن نتیجه ی همه پرسی از مردم کریمه و پیوستن این بخش از اوکراین به روسیه یک طنز سیاسی دیگر در منطقه اتفاق افتاد و آمریکا دوباره در اجرای سیاست های خصمانه اش شکست خورد. 

و خلاصه هرجای این کره ی خاکی که دودی به آسمان می رود رد پای آمریکا و هم پیمانانش دیده می شود.

همه اینها درحالی است که ایران در عمر سی و چند ساله خود نه تنها هیچ جنگی را شروع نکرده است بلکه هم مورد تجاوز نظامی از طرف عراق سابق{3} واقع شده است و هم بارها توسط آمریکا و اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته است{4}.

و سوال اینجاست که محور شرارت کدام دولتها هستند؟ تروریسم در سطح جهان را چه کسانی مدیریت می کنند؟ چه کسانی قوانین بین المللی  را نقض می کنند و چه کسانی حقوق بشر را در همه ی سیاست های خود نادیده می گیرند؟ آیا دولتی به جز آمریکا؟

برگرفته از سخنرانی سردار رشید مورخ 6 فروردین 1393

----------------------------------------

پیونشت ها:

1: بعدها قوانینی تصویب کردند که این حمله ی نظامی را دفاع شخصی یک کشور از خودش جلوه دهند و به نوعی آنرا قانونی کردند!!! قوانین آمریکایی

2: روزشمار خواندنی این جنگ عبرت انگیز را در اینجا بخوانید.

3: عراق در تمام 8 سال جنگ با ایران از حمایتهای همه جانبه ی آمریکا و اروپا برخوردار بود.

4: تهدید کردن هر کشوری به جنگ از نظر قوانین بین المللی جرم محسوب شده و کشور تهدید شده حق دارد برای دفاع از خود به کشور تهدید کننده حمله ی نظامی کند.

5- لازم به ذکر است برای اختصار از ذکر آمار کشته شدگان و خسارت های ناشی از این جنگها خودداری کردم.

۹۳/۰۱/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۲)

۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۰۳ کلام عرفان(محمد سخاوتی راد)
سلام
کلام عرفان با
«رؤیای صادقه»
و شعر جوان با دو شعر جدید
به مناسبت سالروز وفات ام العباس(س) به روز اند.
منتظر قدومتان هستیم.
مؤید باشید
۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۱۲ مصطفی سعیدفر
سلام.
بسیار عالی بود. ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی