گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

فرق 3 روز با 45 روز

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ق.ظ

من در ایام اولیه جنگ نبوده ام. اما شنیده ها حاکی از آن است که صدام می خواست در طول سه روز خوزستان را تصرف کند. ولی برای تصرف خرمشهر که خوب است نقشه و موقعیت جغرافیایی آن را در زیر از نظر بگذرانید 45 روز تمام زمین گیر شد. برای من این یک ارزش است که در آن موقعیت که در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب بودیم، بعد از آنهمه ترور کردن نیروهای انقلابی، ترور کردن مطهری ها و بهشتی ها، بعد از آنهمه درگیری های داخلی ، بعد از آنهمه ی کودتاهای ناموفقی که پیش بردند و به نتیجه نرسیدند، و با اینکه نیروهای نظامی ما هنوز منسجم نبودند، جوانانی که می جنگیدند آموزش نظامی ندیده بودند. ما برای دفاع از خودمان سلاح نداشتیم، با در نظر گرفتن همه ی اینها می بینیم که مردم غیور خرمشهر و همه ی ایران 48 روز ارتش صدام که تا بن دندان مسلح بودند را در پشت دروازه های خرمشهر زمین گیر کردند. کافی است کمی آدم عقل معاشش را به کار بیاندازد! خیلی حرف است. خیلی، من یکی که کپ کردم. و این را یک شکست اولیه برای صدام می دانم که همه ی کرکری هایی که خواند که "سه روزه اهواز را فتح می کنم و هفته آینده در تهران مصاحبه انجام می دهم"، همه باد هوا شد و ملت ایران به ریش صدام خندیدند و 45 روز تمام ارتشی که از طرف همه ی دنیا حمایت می شد پشت دروازه های خرمشهر قهرمان زمین گیر شد. صدام عقل در سر نداشت، دولتهایی که از صدام حمایت می کردند هم عقل در سر نداشتند که بعد از شکست این چنینی جنگ با ایران را ادامه دادند. همانها که هنوز هم بر طبل جنگ علیه ایران می کوبند عقل در سر ندارند، زیرا چنین جنگی علیه ایران با سر رفتن در ته چاهی است که راه خروجی از آن ندارند.

توضیحات تصویر: دایره ی قرمز رنگ موقعیت خرمشهر است. فاصله ای که 45 روز ارتش صدام در آن زمین گیر شد تا مرز ایران را مشاهده بفرمائید. وسعت خوزستان (مرز خوزستان با خطوط قرمز نشان داده شده و خط توپر مشکلی مرز ایران است) را که صدام ملعون فکر می کرد می تواند سه روزه آنرا تصرف کند، مشاهده بفرمائید. فاصله ی خرمشهر تا اهواز (که ارتش صدام هیچگاه موفق به اشغال آن نشد) را مشاهده بفرمائید.

۹۳/۰۳/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۴)

۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۱ کلام عرفان(محمد سخاوتی راد)
با سلام
کلام عرفان به روز است با «البیعة لله»
منتظر قدومتان هستیم
عیدتان مبارک
لینک مطلب: http://kalamerfan.blogfa.com/post/68
۲۸ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۴۰ خورشید عالم تاب
نه بابا دیگه هیچ کشوری جرات نمی کند با ایران بجنگد. حتی در روایات هم نداریم.
ما امروزه در خاک دیگر کشورها می جنگیم.
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۵ دزسامن Dezsamen.blogfa.com
سلام دوستان . همراه باشید با "مهمان خدا" در دزسامن .
http://dezsamen.blogfa.com
۱۹ آبان ۹۳ ، ۰۱:۱۵ رضا شعبان وامرزانی
سلام
اصل کلام فوق العاده و پرمغز است؛
ایمان بدریون داغ به دل کفار گذاشته است و ما همان را در دفاع مقدس داشتیم ولی اگر دقت نکنیم و به فرمایشات راهبردی رهبری و امام امت اسلامی برای گذر از پیچ تاریخی کم توجهی کنیم، می شود همان بلا که در پیچ احد اتفاق افتاد و طمع به مال دنیا و خیال باطل پیروزی بلامنازع باعث سرکوبشان شد.

همیشه باید حواسمان جمع باشد و آماده

نگهدارنده اصلی کس دیگر است!

پیروز و سربلند باشید
در پناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی