گفتنی ها

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها را باید گفت

گفتنی ها

امر کن بی خانمانت می شویم
راز بگشا محرمانت می شویم
تو سلیمان جهانی رهبرم
هدهد نامه رسان ات می شویم

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

از ادعا تا واقعیت

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

این روزها برخی ادعاها را از زبان رییس جمهور محترممان می شنویم که فقط درحد ادعا و حرف است و هیچ اثری از این ادعاها در دنیای واقعی نمی بینیم. مثلا آقای رئیس جمهور جناب آقای روحانی فرمودند که «دیوار تحریم ها ترک برداشته است» و در حال متزلزل شدن است اما نه تنها تحریمی برداشته نشده است بلکه تحریم های جدید هم وضع شده است و این یعنی بدتر شدن اوضاع. یا در جای دیگری از سخنانشان می فرمایند که «تورم را مهار کرده اند» ولی ما کماکان شاهد تورم در خرید مواد اولیه برخی کارخانه ها هستیم. البته اگر هم موفق به مهار تورم بشوند جای تعجب ندارد چون همانها که باعث بوجود آمدن تورم بودند اکنون از دوستان نزدیک آقای روحانی هستند و حیف است که هوای دوستشان را نداشته باشند. و اگر تورم به روند صعودی خودش ادامه می داد جای تعجب داشت. که البته آن بخش از تورم که مربوط به دوستان آقای روحانی بوده مهار شده اما بخش دیگرش که خارج از دست آنهاست به روند خودش دارد ادامه می دهد (درواقع دولت محترم هیچ کار شاقی نکرده است). یا در جای دیگری از صحبتهایشان که میفرمایند «ما از انتقاد استقبال می کنیم» بعد می بینیم که منتقدین را بی سواد و جیره خوار و هزاران برچسب دیگر بر آنها می زنند و اخیرا هم که به جهنم پستشان کرده اند. و ما در عجبیم از این استقبال!

و در این میان متشکریم از مقام معظم رهبری که در سخنانشان به مردم نشان دادند که آنطوری که آقای روحانی در سخنرانی هایشان می فرمایند ، موافق توافقات هسته ای نیستند. و متشکریم از آقا که واقعیت ها را بیان فرمودند. در زیر توجه شما را به بیانات ارزشمند مقام معظمی در این خصوص جلب می کنم:

در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ی بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند. رهبر انقلاب افزودند: البته مسئولان ما در نشست‌ها در جواب طلبکاری آنها، جواب‌های قوی‌تر و گاهی گزنده‌تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند. رهبر انقلاب در همین زمینه، افزایش تحریم‌ها را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می‌گویند این تحریم‌ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه‌ی تحریم هم، فایده‌ای نداشته است. ایشان افزودند: البته در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود اما این، یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است. رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند. ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

۹۳/۰۵/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
فاطمه فضیلت پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی